Norweski Kuddle podbija rynek

„Kuddle”, czyli obrazek udostępniający aplikacje dla dzieci rozpocznie w czwartek inicjatywę crowdfunding(forma finansowania projektów przez społeczność). Będzie ona miała na celu zebranie ponad 7,35 milionów dolarów, które zostaną przeznaczone na dalszy rozwój inicjatywy.

Norweska firma porównuje się jako rywal Facebook’a czy Instagram’a, z tą różnicą, że Kuddle jest przeznaczony „wyłącznie” dla dzieci. Przedsiębiorstwo zatrudnia już ponad 50 osób w biurach w Dolinie Krzemowej, a ostatnio pozyskało menedżera kraju dla Brazylii. Kuddle pozwala rodzicom monitorować ich dzieci, selektywnie zezwalając im na przeglądanie witryn internetowych. Dzięki temu dzieci nie mają dostępu do treści dla nich nieprzeznaczonych, oszczędzając czas oraz stres ich wychowankom.

Spółka jest już warta około 30 milionów dolarów, z czego ponad 20% jest planowanych do sprzedaży akcji na fundable.com (crowdfunding). Dzięki takiej metodzie pozyskiwania kapitału, omijane są tradycyjne metody finansowania przedsiębiorstwa. Przyszłość firmy zależy zatem od sponsorów, jakich uzyska. Większość z nich przyznaje, że cel ten jest wart poświęcenia funduszy dla prawidłowego funkcjonowania dzieci w sieci.