Disneyowski film animowany, zdobywca dwóch Oscarów, stał się nieoczekiwanie źródłem sukcesu norweskiej branży turystycznej.
Michale Giaimo, dyrektor artystyczny filmu, użył norweskiego miasta Bergen jako punktu odniesienia dla bajkowego księstwa Arendelle. Pełne jest ono kościółków, chatek i – przede wszystkim – fiordów, przypominających krajobrazy rodem z Północy. Takich detali jest więcej, jeden z głównych bohaterów, w odróżnieniu od reszty mówiącej z amerykańskim akcentem, posługuje się skandynawską gwarą.
Ponadto, oficjalnym partnerem Disneya jest Innovation Norway – instytucja zajmująca się promowaniem Norwegii. Również VisitNorway.com, w ramach akcji promocyjnej, umieścił baner reklamowy z Krainą Lodu na swojej stronie internetowej. Wspólna promocja szybko się spłaciła, od momentu premiery filmu, zainteresowanie tanimi liniami lotniczymi Norwegian Air Shuttle ASA wzrosło o 52%, wskaźnik wyszukiwań połączeń do Norwegii – wzrost o 153% (!), a o 37% wzrosło rezerwowanie hoteli.
Innym mocnym punktem promocji Norwegii jest oferta firmy „Podróże Disneya”, która proponuje wakacyjną wyprawę śladami bohaterów Krainy Lodu. Propozycja obejmuje zwiedzanie Bergen, wycieczkę na fiordy i łowienie ryb. Warto zaznaczyć, że jest to dopiero druga taka disneyowska oferta.